Hierarchia społeczna - jeżeli tak można ją nazwać - w Nillgradzie rządzi się trochę innymi prawami, niż mieliście okazje uczyć się tego na Historii w szkole. Dokładnie wczytajcie się w opisy, by wybrać odpowiednie stanowisko na szczeblu hierarchii dla swojej postaci!
Rodzina Królewska/Pierwszy Stan
Król/Królowa - najwyższy władcy odpowiadający za całe państwo.
Książę Koronny/Księżniczka Koronna - następca tronu; zazwyczaj najstarszy z rodzeństwa
Książę/Księżniczka - potomstwo władców; każde kolejne dziecko dodatkowo w tytule może zawierać cyfrę sygnalizująca o ilości starszego rodzeństwa oraz o 'kolejce' do tronu;
Duchowieństwo/Drugi Stan
Bóstwo/Boginii - zazwyczaj są to hybrydy, u których normalne moce uchowały się z niewyjaśnionych przyczyn; mają niesłychanie duży potencjał magiczny oraz wiedzę, której nie można znaleźć w książkach. Mogą być to też przedstawiciele o odmiennych mocach niż przypisane zostały do ras. Tak samo jak Szamani są w stanie wytwarzać magiczne przedmioty i esencje.
Szaman/Szamanka - zazwyczaj nie jest boskiej rasy, a jego umiejętności magiczne raczej nie wykraczają powyżej przeciętnej, jednak z jakiegoś powodu jest w stanie używać zaklęć, które dla innych są nieosiągalne; bardzo dobrze zna się się na zielarstwie, a jego głównym zadaniem jest tworzenie eliksirów; tylko oni potrafią na tyle wykorzystać właściwości ziół, by tworzyć magiczne przedmioty i esencje;
Kapłan/Kapłanka - ktoś na wzór głowy kościoła, jednak tutaj jest to prowadzący danej świątyni (których w Nillgradzie jest wiele); w przeciwieństwie do innych statusów duchowieństwa kapłanem/kapłanką może zostać każdy, który przejdzie odpowiednie przygotowanie oraz posiada akt czystości krwi.
Szlachta & Dwór/Trzeci Stan
Markiz/Markiza - szlachta położona najwyżej zaraz po rodzinie Królewskiej; najczęściej zamieszkują na zamku wraz z rodziną królewską;
Hrabia/Hrabina - najczęściej właściciele dużych ziem;
*straż królewska została napisana dwa razy, jednak ogólnie zaliczana jest do trzeciego stanu;
Szlachta & Dwór/Trzeci Stan
Markiz/Markiza - szlachta położona najwyżej zaraz po rodzinie Królewskiej; najczęściej zamieszkują na zamku wraz z rodziną królewską;
Hrabia/Hrabina - najczęściej właściciele dużych ziem;
Rycerstwo - odłam szlachty zajmujący się wojskami lub bezpośrednią ochroną państwa.
- Dowódca Straży - dowodzący ruchami obronnymi królestwa;
- Straż Królewska* - zazwyczaj dwóch/trzech przedstawicieli trzymających się najbliżej pojedynczych przedstawicieli rodziny królewskiej;
- Straż Główna - pilnująca terenów granicznych królestwa;
Doradca Królewski - zazwyczaj wysoce wykształcony człowiek pochodzący z możnowładców, którego osobiście dobiera i awansuje rodzina królewska;
Straż Królewska - ludzie pochodzenia rycerskiego lub z możnowładców; zazwyczaj ten wykazujący się najwyższym stanem mocy magicznej i fizycznej; dobierany stricte przez rodzinę królewską;
Straż Królewska - ludzie pochodzenia rycerskiego lub z możnowładców; zazwyczaj ten wykazujący się najwyższym stanem mocy magicznej i fizycznej; dobierany stricte przez rodzinę królewską;
Dama dworu - osobista pomoc głowy królestwa;
Służba - pokojówki, kucharze, sprzątaczki; akurat pod tym względem nie ograniczamy tego stanowiska, jednak przy wyborze tego w formularzu na pewno zostaniesz zapytany o sprecyzowanie czym zajmuje się twój bohater.
Mieszczaństwo/Piąty Stan
Zielarz/Zielarka
Alchemik/Alchemiczka
Medyk
Rzemieślnik
Sklepikarz/Sklepikarka
Artysta
Chłopstwo & Wygnani/Szósty Stan
*straż królewska została napisana dwa razy, jednak ogólnie zaliczana jest do trzeciego stanu;
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz